kuk University PhD Application forms for admission 281 seats


कुरुक्षेत्र यूनिवर्सिटी ने पीएचडी की 281 सीटों के लिए मांगे आवेदन
कुरुक्षेत्र यूनिवर्सिटी ने पीएचडी में दाखिले के लिए आवेदन निकाल दिए हैं। 42 पाठयक्रमों व विभागों में पीएचडी के लिए
281 सीटें निकाली गई है। 27 जनवरी 2015 तक आवेदन किया जा सकता है।
विषयानुसार ये हैं कुल सीटें
यूनिवर्सिटी की पंजीकरण शाखा की ओर से जारी दाखिला अधिसूचना के अनुसार विद्यार्थी विश्वविद्यालय के एआईएच विभाग में 4, बॉयो कैमिस्ट्री में 9, बॉयो टैक्नोलॉजी में 2, बॉटनी 8, कैमिस्ट्री में 20, कामर्स में 6, कंप्यूटर साइंस एवं एप्लीकेशन में 10, अर्थशास्त्र में 11, एजुकेशन में 6, इलेक्ट्रॉनिक साइंस में 16, अंग्रेजी में 14, पर्यावरण विज्ञान में 5 व फाइन आर्ट विभाग में 4 सीटों के लिए आवेदन कर सकते हैं।
भूगोल विभाग की 4, जियोलॉजी 2, जियो फिजिक्स की 5, हिंदी विभाग में 3, इंस्टीट्यूट ऑफ इंस्ट्रुमेंट इंजीनियरिंग 12, जनसंचार एवं मीडिया प्रौद्योगिकी संस्थान की 7, इंस्टीच्यूट ऑफ फार्मेसी की 21, लॉ विभाग की 15 सीटें, पुस्तकालय एवं सूचना विज्ञान विभाग में 5, मैनेजमेंट में 5, माइक्रोबॉयोलाजी में 7, संगीत एवं नृत्य विभाग की 9, पंजाबी विभाग 4, फिजिकल एजुकेशन विभाग की 3, फिजिक्स 6, राजनैतिक शास्त्र विभाग की 2, साइकॉलोजी विभाग की 4, लोक प्रशासन विभाग की 3, संस्कृत विभाग की 3, सोशल वर्क विभाग की 6, स्टैटिक्स विभाग की 4, यूआईटी में 20, पर्यटन विभाग की 5 सीटों के लिए आवेदन कर सकते हैं

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(23.10.2012)KURUKSHETRA UNIVERSITY KURUKSHETRA
(Established by the State Legislature Act XII of 1956)
(“A” Grade, NAAC Accredited)
NOTIFICATION
Application forms for admission to Ph. D. course, 2012 are invited. The
Application forms are to be submitted to the Directors/ Chairpersons of the Institutes/ University
Teaching Departments at University Campus latest by 20.10.2012 and with a late fee of Rs.
2000/- upto 31.10.2012. Ordinance and Application Form, List of Allied Subjects & Seats
available in each subject have been placed at University website www.kuk.ac.in. The
application form may be downloaded (In case of downloaded form, following prescribed
application form fee shall also be deposited with the form) from the University Website or the
same may be obtained from Manager, University press, Kurukshetra University, Kurukshetra on
payment of Rs. 60/- for General Category and Rs. 15/- for SC/ ST/ BC Category & Blind
candidates of Haryana at the counter and for Registered bookpost Rs. 100/- for General
Category and Rs. 55/- for SC/ ST/ BC Category & Blind candidates of Haryana. The said fee
and/ or other required fees as per Ph.D. Ordinance may be deposited through IPO/ Bank
Draft in favour of Registrar, Kurukshetra University, Kurukshetra/ Bank Receipt of OBC
at the University Campus. The applicants are requested to ensure their eligibility, the
number of seats available and the alliance of the subjects placed at the University Website
before submission of their application form.
REGISTRAR
Endst. No. Ph.D. (Regn)/12/………… Dated: ………….
A copy of the above along with a Compliementary Copy of Ph.D. Ordinance is forwarded
to the following for information and necessary action:
1. All the Chairpersons/ Directors of the Departments/ Institutes of KUK with the
request to accept the applicaton forms from the applicants along with Application
Form Fee (if the same is downloaded from KUK Website) and Entrance Test Fee
(except those who are exempted from the entrance test for admission to the Ph.D.
Course as per Clause 7.8 of the Ph.D. Ordinance)
2. Dean, Academic Affairs, KUK
3. All the Dean’s of the Faculties, KUK
4. Controller of Examinations-I & II, KUK
5. Head, AEIMC, KUK with the request to place at University Website.
6. OSD to the Vice-Chancellor for kind information to the Vice-Chancellor.
7. Assistant Registrar in the Office of Registrar for kind information of the Registrar.
8. Manager, Printing and Publiaction, KUK with the request to display the above
notification along with list of Allied Subjects and Seats for admission to Ph.D.
Course at the Sales Counter of University Press for information of the candidates.
Dy. Registrar (Registration)
for Registrar

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